20100705

Punting

Idag kom mina föräldrar.
Hemskt trevligt! Jag fick en påse lakrits och två stora paket med Wasa Sport.
Brödutbudet i England är sämst. Lakritsen också för den delen.

I alla fall så har jag turistat idag. Jag brukar inte hålla på med sånt.
Jag hatar turister. Eller alltså, människor som beter sig som turister. Jag blir förbannad och vill knuffa dem framför en buss. Långsamma och korkade. I vägen och värst av allt är när man måste vänta för att folk som inte kan ta kort ska ta kort (så där när man måste vänta för att inte hamna mitt i bilden alltså). Men ja, alltså, jag har turistat idag. Vi körde punting. Vilket alltså är att man sätter sig i en liten gondolliknande båt och sedan får man höra historier om alla universitet av en underhållande guide. Jag gillade det oroväckande mycket.

En historia vi fick höra var om en väldigt illa omtyckt man. På hans gravsten står det (översatt till svenska): "Denna gravsten av marmor är lika svart och kall som hjärtat på mannen som vilar under den"
Det var inte heller någon fiende som ristade in det, utan mannens egna familj. Hårt.

P.S.: Är det bara jag som undrar hur många okända människors turistbilder man egentligen finns med på runt om i världen?

No comments:

Post a Comment