20100712

Kryp

Jag har alltid fått lov att vara räddaren i nöden när det kommer till kryp. Alltså, bland mina vänner.
De är rädda för spindlar och skalbaggar och långben och allt vad det heter.
Jag har ingenting alls emot kryp, de är så små och jag är så jävla enorm. Jag vinner alltså (om det inte är en malariamygga eller så).
Men. I kväll gjorde jag en sjukt korkad grej. Det var så jävla varmt i mitt rum att jag var tvungen att öppna fönstrena. Samtidigt var taklampan på lyset, så att säga.
Krypinvadering i mitt rum alltså. Helt plötsligt har jag 100 långben och 20 malar i mitt tak. De cirkulerar så där jävla äckligt och då och då kommer några ner för att attackera mig.

Jag önskar verkligen att jag överdrev, men det gör jag inte. Det är minst 120 kryp i mitt tak.
Det kliar över hela min kropp och jag är sjukt äcklad.

För övrigt så blev jag en kusin rikare idag. En pojke. Känns fint.

1 comment: