20100715

Blåsor

Jag får hemskt lätt blåsor, både på fötterna och i munnen. De är inte av samma sort dock. Tror jag.
Men i alla fall. När jag var liten och gick till tandläkaren (vilket jag älskade att göra, för jag fick alltid beröm och behövde aldrig göra något obehagligt), så klagade jag lite på att jag alltid fick blåsor.
Tandläkaren sa åt mig att använda Zendium.
Jag vet inte om det var en sådan där placeboeffekt som hände mig, men det hjälpte. Efter det hade jag nästan aldrig blåsor i munnen.
Så flyttar man till England. Här har de inte Zendium.
Idag är min mun så full med blåsor (som gör ONT) att jag inte kan äta ordentligt.
Det blir förtuggad mat och soppor.

Det är synd om mig.

2 comments:

  1. mun och hå-vårtor... kommer från att man suger på tåna.

    Busted!

    /joelsunderbara.blogg.se

    ReplyDelete
  2. *tå-vårtor.

    ReplyDelete