20100711

Ny karriär?

Idag var jag och puntade igen. Fast utan guide. Idag var det jag som var både guide och puntare.
Jävlar vad det var svårt till en början, men sedan gick det hur bra som helst. Det gjorde det inte för alla andra jävla turister och tillslut kände jag bara för att hugga ner dem med min punting-pinne.

Fint var det också att 25 kinesiska arbetsmän i två puntar filmade oss fyra hela tiden. De andra tjejerna satt ju där i båten alldeles fräscha och snygga, jag stod där bak med tomatrött ansikte och svett som lackade och gjorde fina miner. Dessa jävla turistbilder igen...

Jag tror allvarligt att turister kommer att bli min död. Jag vet inte hur, men jag kommer att dö en turistrelaterad död.

Annars då?
Jo då, jag har brutit tån och blodat ner hela min säng med ett blodigt knä. Dessutom har jag fått en schysst baddräktsbränna och så har jag blivit less på fest.

No comments:

Post a Comment