20100622

Värme

När jag producerades och grodde i min mors mage och jag fick alla de vackra egenskaperna jag besitter så måste något gått otroligt tokigt.
Jag fick nämligen det sämsta från båda världar, så att säga.

Av min ömma moder fick jag;
Nedsatt syn, dålig rygg, allergier i massor, klantighet, mitt konstanta frysande, svårigheter att gå ned i vikt, smutsblondt hår, hemskt korta fingrar och förmågan att gå upp i vikt hur lätt som helst.
Av min stolta fader fick jag;
Värdelösa leder, min jättestökiga sida, sockerberoendet, min envishet och min perfektionism (ja det kan faktiskt vara negativt).

Mina föräldrar är otroliga på hur många sätt som helst. De har ett otroligt driv och har alltid klarat sig själva och nått precis dit de velat, trots motgångar. Inget av det har jag ärvt utan bara allt negativt som man egentligen skäms över.

Var ville jag komma med det här egentligen?
Ja just det. Det var så jävla varmt här idag. Så där så man smälter bort. Jag kan inte hantera värme bra alls, men det har jag redan sagt. Det är fortfarande lika varmt, men jag ligger här i flanellpyjamas och dubbla täcken och håller på att frysa ihjäl (och nej det är inte solsting, för jag har inte vistats i solen idag).
Tack mamma.

No comments:

Post a Comment