20100620

Fredag, lördag och söndag

I fredags kom en kvinna som heter Helen hit och frågade om jag ville titta på fotboll med dem på en pub i en annan by. Anledningen till att hon frågade var för att hon hade en finsk pojke hos sig som hon kände behövde lite sällskap.
Visst sa jag, för jag var rätt uttråkad. Så jag tog moppen till Steeple Morden den kvällen för att nyktert träffa nya människor och titta på fotboll.
Den finska pojken stannade 30 minuter innan han gav upp. Jag stannade kvar med Helen och hennes vän Jo. Förjävla underhållande kvinnor måste jag säga.
Matchen i sig var ju värdelös men underhållen det blev jag. Vi avslutade kvällen i en lada där vi spelade pingis och dart och bytte telefonnummer.

Igår lördag hade jag mitt midsommarfirande här. Jag har gått omkring och tänkt på gravad lax i en vecka. Oroat mig för köttbullar och om jag köpt för lite rostbiff.
Allt blev bra. Eller, det sas från de andra att det var bra i alla fall.
Så efter lite obligatoriskt köksgolvsdansande så vad jag helt utmattad.

Idag är det söndag och jag tänker inte lämna sängen alls, utom vid matintag och WC-behov.
Jag tänker inte diska, inte tvätta och absolut inte laga mat.

No comments:

Post a Comment