20100630

London, baby!

Ja jag var ju som sagt i London i helgen.
Det var så jävla varmt. På lördagen mötte jag min kära kusin och Tessan mitt i Afrika någonstans, vi gick och handlade frukost och öl och åkte sedan vidare till Tessan och Hughs lägenhet. Världens minsta lilla lägenhet. Eller det kändes som så, för vi sov 6 personer i den.
Sedan var det morgonöl och krigsmuseum. Sedan gick vi och satt oss i St James Park och drack öl. Efter det åkte vi till China Town och åt mat och drack öl för att sedan åka tillbaka till Afrika (alltså, Peckham) och dricka mer öl.
Söndagen handlade väl mest om fotboll. Fast först Brick Lane och frukost och dagens första öl.

Sedan kom jag på en sak. Jag skulle ju åka hem den dagen. Köra alltså. Jag fick inte dricka mer öl.
Helt plötsligt kände jag mig lite deprimerad, för vi skulle ju titta på fotboll på en pub och halsa i oss öl. Alla andra halsade i sig några liter öl var och var sedan för fulla för att bry sig om att England åkte ur VM.
Jag var nykter, svettig och deprimerad. Mitt liv handlar lite för mycket om öl.

I detta inlägg har jag skrivit öl 10 gånger. Det där blev den elfte.
Nu är jag sugen på öl.

12

No comments:

Post a Comment