20100607

Orwell Singers

Idag börjar jag i den lokala kören. Det har bara tagit mig 4 månader att ta tag i det...
Jag har dock hört att den inte är så himla bra. Det ger mig lite ångest, för jag får ont i magen av att behöva lyssna folk som inte kan sjunga.

En gång i tiden försökte jag vara en sådan där glad hippieaktig estetare. "Alla kan sjunga och spela!" var mitt motto.
Men nej, det höll inte länge. Enda gångerna det är ok att sjunga falskt är om man är full och man får inte vara full på skolan har jag hört.
Jag mådde psykiskt dåligt att hamna bredvid en falsksångare på kören.

Jag påstår inte att de som inte kan sjunga är sämre människor, men kan de inte det, håll käften.
Jag påstår inte heller att jag själv är helt fantastisk, men hålla en ton, det kan jag. Oftast.

Första träffen med kören för mig ikväll. Vi får se om jag kommer hem illamående eller glad.

No comments:

Post a Comment