20100511

Alkoholvanor

När jag bodde i Göteborg drack jag nästan aldrig.
Kan ha att göra med att jag nästan inte hade några vänner, men ändå.

Här dricker jag varje dag. Jag är lite så där härligt lullig varje kväll. Det känns ju hemskt nyttigt.
Kärringalkoholism vid 21 års ålder.

Jag har i 3½ månader sakta marinerat min lever med vin.
Det spelar ingen roll om jag säger till mig själv, att idag ska jag inte dricka, jag har ingen självdisciplin, så när Iona frågar så säger jag alltid ja.

Men att de dricker här i England, det visste man ju redan innan.
Jag hade tre fördomar innan jag kom hit.
Britter är; fulla, bleka och rödhåriga.
Jag nämnde det till en kvinna på en fest en gång. Hon var väl ca 50. Det roliga var att hon inte blev upprörd av att jag tror att alla britter är konstant fulla, utan att jag tror att de är rödhåriga.

Samma kvinna frågade också mig om inte vi svenskar går ut på krogen, dricker oss pissfulla och slåss, precis som de?

Britter är fulla, bleka, rödhåriga huliganer med dåliga tänder.
Jag är inte här för att ragga precis...

2 comments:

  1. äääh, se bakom fasaden. Dom har ju skitcool dialekt!

    /joelsunderbara.blogg.se

    ReplyDelete
  2. Jag är för full för att inse om det var ironi eller inte ;)

    ReplyDelete