20100506

Allergier, dessa jävla allergier

När jag var liten var jag allergisk mot allt.
All mjölk utom den tvåprocentiga, alla citrusfrukter, choklad, nötter, mandlar, jordgubbar, hallon, röd paprika, tomat (således allt som innehåller tomat, som ketchup och annat sånt som barn tycker om) och alla stenfrukter. Vissa bär tålde jag ju, som blåbär, vinbär och lingon och så äpple, päron och banan.
Maten var svinigt tråkig men jag hade inte astma, pälsallergi eller pollenallergi, så jag var rätt nöjd ändå.

All allergi gick över när jag började högstadiet. Skitbra. Men 2008 började allt igen. Inte samma allergier dock, utan laktosintolerans och pollenallergi. Så istället för att äta tråkig mat så sitter man här och fiser med uppsvälld mage och rödsprängda ögon.
Så jävla hett.

No comments:

Post a Comment