20100510

Glansdagar

Idag gick det ovanligt bra på gymmet.
Jag fick inga tårar i ögonen alls. Så sjukt nöjd.
Innan man börjar tänka på hur lätta vikter jag använder egentligen alltså.

Idag när jag satt på cykeln för att värma upp så började jag tänka lite på när jag hade mina glansdagar. Mina fysiska glansdagar alltså.
Jag kom fram till att jag var 11 år. Jag hade en av topptiderna i klassen på 60 meter, jag hade enda gången i mitt liv god kondition och jag var näst starkast i klassen.

Det var alltså 11 år sedan jag hade mina glansdagar. 11 jävla år. Det är ju fruktansvärt pinsamt. Att jag under 11 år bara låtit min kropp förfalla, sakta men säkert.


Här är jag, när jag var 11, i armbrytningsfinal. Vi var tvungen att avbryta finalen efter 10 minuter, för alla blev så less.


No comments:

Post a Comment