20101003

Nu börjar det

Nu har jag lite över 3 månader på mig att ansöka om studier, söka arbete och en bostad till mig och Hedvig.
Jag kan flytta hem till mor och far och göra ingenting om jag vill, men det hade slutat hemskt illa. Vi har en bra relation för att vi inte bor ihop.

Studierna blir Naturkunskap B för sånt tyckte de inte var nödvändigt om man pluggade på estet.
Jobbet blir antagligen någon timvikarie som vårdare på äldreboende. Det har jag jobbat med förr och jag har två feta rekomendationsbrev som ligger hemma och väntar på mig, så jag hoppas att det inte ska bli några problem!
Men det där boendet...
Klart man har önskemål, men det går inte att vara för kräsen. Vi har bott i en tvåa i Bergsjön, men där bor jag helst inte igen.
Så är det någon som har en 3a i Majorna, Haga, Linné, Vasastaden, Olskroken osv, eller kanske något annat orealistiskt och ouppnåbart som de gärna hyr ut till två jätteskötsamma och inte så flickiga flickor?

No comments:

Post a Comment