20101017

86

Idag har jag haft en förhållandevis trevlig lördag.
Tog lite sovmorgon, åt en stor frukost och klädde mig varmt.
Tjatade lite om att barnen skulle duscha, fixade en liten lunch och läste en bok om en gris med den yngsta ungen.
Efter det tog vi cyklarna och åkte till den lokala fotbollsplanen för att se match. Matchen vanns.
Hem, skriva inköpslista och meny för nästa vecka, städa lite i köket, göra chokladmousse med mittenbarnet och sedan laga lite lördagsmiddag.

Resten av kvällen har jag tittat på tv (X-factor och sån skit) och sedan har jag lagt pussel. Hela kvällen.
Så slog det mig för så där 10 minuter sedan... Det är så här mitt liv kommer att se ut i framtiden. När jag blir stor. När det inte är någon annans barn utan mina egna.
Vilken fruktansvärt deprimerande tanke.

Kära lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur!

No comments:

Post a Comment