20101009

93

Eller, exakt 3 månader.

Skittråkig dag. Det är kallt, grått och jag är fortfarande dödsförkyld.
Men lite glad vaknade jag ändå. Det är lördag vilket betyder fotboll. Så jag och ett barn tar cyklarna och åker ner för att titta på lite värdelös fotboll.
Men nehe. Då är den inställd! Vilken stil va!

Så det blir till att åka hem igen och tycka synd om sig själv.
Jag åker på Tesco för att köpa nässpray (så fruktansvärt äckligt) och lite annat onyttigt som man får förtära när man är lika dödsförkyld som jag är nu.

Tänkte att jag skulle köpa mig en musiktidning för att fördriva tiden med.
Då märker jag hur de delat in tidningarna. Det finns en sida där det står "Kvinnors intressen" och en sida där det står "Mäns intressen".
Kvinnornas sida:
Bröllopstidningar, inredningstidningar, stickmönster, bantningstidningar, trädgårdstidningar, skvaller och mode.
Männens sida:
Bröst, motorer, spel, sport och musik.

Jag skrattade väl mest lite för mig själv och tänkte att det var väl lite fjantigt att de tror att det är så på riktigt och så ställer jag mig för att välja musiktidning.
Då säger karln bredvid mig "Du har nog kommit lite fel lilla flicka, det här är manliga intressen! Skvallertidningarna hittar du där borta!" Så log han lite så där överlägset och jag tittade äcklat på honom men stod kvar.

Just i den sekunden kände jag mig råfeminist och så tänkte jag, stackars de människor som känner denna karl och får stå ut med alla hans trångsynta idéer, stackars hans familj!

Jag måste sluta nu. Det här ämnet kan man älta i evigheter och det är den här bitterfittans blogg till för.

No comments:

Post a Comment