20101024

77

Anledningen till att jag inte skriver så ofta är inte att det inte händer så mycket här, det är bara det att jag har så svårt att räkna ut/hålla reda på hur många dagar jag har kvar här.
Idag är det lätt dock, för det är exakt 11 veckor och till och med jag kan elvans multiplikationstabell!
77 dagar tills jag måste börja prata svenska igen. 77 dagar är ingenting. På lördag har jag varit här exakt 9 månader. Då är det 71 dagar kvar och då har jag varit här i 272 dagar.
Det är ju helt sjukt vad den tiden har gått snabbt!

Igår, precis som så många andra lördagar så tog jag barnen med mig och tittade på fotbollsmatch.
Vinst blev det, precis som alla andra matcher. Och jävlar vad det regnade! Det stod inte som spön i backen, det var som flera miljarder hagelgevärsskott rakt i ansiktet. Kallt var det också! Jag hade på mig min "sovsäck med armar", som engelsmännen så fint uttrycker sig, men jag frös som en idiot ändå.

Helgens plus:
Att det var rea på de där svarta shortsen jag var tvungen att införskaffa inför lördagens handbollsmatch.

Helgens minus:
Jag har fått munsår.

No comments:

Post a Comment