20100927

Jävla pissdag!

Alltså. Det regnar som fan här just nu. Hela tiden (och jag vet "vad hade jag räknat med när jag flyttade till England" bla bla bla, men den här delen av England är faktiskt den som har bäst väder)!
Jag går omkring i ett par förstora gummistövlar och en regnjacka i storlek XXL.
Jag ser ut som en riktig bonde när jag går över fälten med hunden.

Men det var inte det jag ville komma fram till, utan det var att den här dagen var sämst i världshistorien!
Jag vaknade arg, för jag hade ont i halsen.
Jag blev ännu argare när jag gick in i köket och upptäckte att det inte städats alls efter helgens festande.
Jag blev fan rasande när mamman kommer in och säger "sorry, it's a bit messy!".

A bit messy... En jävla underdrift kan jag lova! Det var disk och dukning kvar efter att 11 personer suttit och haft en stor söndagsmiddag.
Det värsta är att den här familjen vet att måndagar är min stressigaste dag, för jag måste få allt klart inför kvällens körrep.

Jag gick med barn till skolan. Det regnade och var kallt.
Jag gick på promenad med Barbie. Det regnade och var för varmt.
Jag kom hem, packade en påse med böcker och åkte in på moppen till Cambridge för att lämna igen böcker på biblioteket. Sista dagen.
Det regnade och jag kunde inte se ett piss.
Jag var dyngsur och dyngsur* när jag kom fram.

På biblioteket var det ingen ordning och jag kunde inte hitta den bok jag letade efter.
Inte heller kunde jag hitta en avskedspresent till Barbie som flyttar hem till Polen på onsdag.
Jag åkte hem. Vägarbete. Det regnade och det kändes som om att jag hade badat med kläderna på.

Väl hemma, städa bombnedslaget familjen lämnat i köket. Laga mat, ta hand om barn och tillslut får jag förbereda mig lite inför körrepet.

Jag har varit så jävla arg idag. Inget har funkat som det ska.
Hur avslutas hela kvällen? Strömavbrott i hela Orwell.

Jag hatar den här måndagen!


Vi bjuder på en bild på mitt bästa bloggposande från en dag som var liiite bättre än den här!

No comments:

Post a Comment