20100920

Att diskutera politik med idioter.

Idag har jag varit så jävla förbannad.
När jag vaknade i morse så berättade jag för mamman i familjen och äldste sonen hur valet hade gått.
Jag sa väl något som "idag är en sorglig dag i Sverige. 5,7% av de som röstade tyckte att det var en bra idé att rösta in ett rasistiskt parti i riksdagen...".
"Jaha" var svaret från mamman. "Men vi vill ju inte ha några invandrare här heller" var svaret från den äldste sonen.
Sedan kom jag på. I den här familjen röstar de på de konservativa partiet.
I den här familjen tycker de att man ska hålla på traditionella familjevärderingar.

Jag blir förbannad att mamman överför sina trångsynta värderingar på barnen i den här familjen.
Jag var förbannad hela vägen till skolan, jag var förbannad när jag promenerade med Barbie.
Så jag ventilerade allt. Berättade om att jag tyckte att det var fruktansvärt det som hade hänt. Barbie klämmer ur sig "men invandrare bor ju bara i slummen och super och knarkar och gör brott!".

Man tappar ju hoppet helt om mänskligheten.
10000 människor i Stockholm, 5000 i Göteborg och 2000 i Malmö.
Trots att Sverigedemokraterna röstats in i Riksdagen i ett demokratiskt val, behöver inte vi sitta ner och vara tysta och bara acceptera.
De närmsta 4 åren måste det ske en förändring. De 5,7% som valde att lägga sin röst på Sverigedemokraterna måste upplysas om hur deras liv skulle se ut utan invandrare.

Det är lätt att utnyttja allt de ger oss, men å så lätta att beskylla när allt går fel.

Jag gillar olika. Jag gillar mångfald och för hela Sverige så la jag min röst på de Rödgröna.

2 comments:

  1. Du borde förklara för dem att du är ju rent tekniskt en invandrare...

    /joelsunderbara.blogg.se

    ReplyDelete
  2. Så sant, jag har sedan länge gett upp hoppet om värdfamiljer överlag. De tycks dömda till konservatism... men nu får vi fasiken göra något åt saken, upp till kamp mot inskänktheten!

    ReplyDelete