20100830

Jätterolig shoppingdag...

Att shoppa är inte min favoritsyssla, men eftersom jag bara har en vän här så vill jag gärna inte förlora den bara för att jag råkar hata hennes bästa fritidssysselsättning!
Barbie älskar alltså att shoppa. Gärna flera timmar på samma affär. Något min rygg hatar förövrigt.
Men idag fann jag något som för mig var väldigt underhållande i alla fall.
Barbie heter så klart inte så i verkligheten och har ingen som helst aning om att det är så jag kallar henne.
Så idag satt jag utanför omklädningsrummet (andra omgången i samma affär...) och väntade på att hon provade en massa byxor. Vad ser jag?
Jo Barbie har ett par rosa strumpor som det står Barbie på. Fantastiskt roligt.

Imorgon är det maskeradfest här hemma. Jag kommer att stå för matlagandet och är kommer dessutom vara självutnämnd bäst klädde. Temat är "Life of Brian" och jag har spenderat kvällen med att sy två klänningar till hushållets mor och dotter. Själv kör jag på svart långklänning och skägg. Man måste älska Monty Python, så är det bara!

No comments:

Post a Comment