20100803

Gnäll

Jag har ont i huvudet och planerade att lägga mig ner och vila. Men det är trumlektion nu och trummorna är noga placerade precis ovanför mitt rum. Så det går inte att vila.
Jag tänkte därför passa på att gnälla lite här, kanske räkna upp några saker som gör livet lite sämre.

  • Långsam internetuppkoppling. Det tar just nu 5 minuter att ladda en webbsida.
    Det känns som att vara tillbaka på gamla 56 kbit/s-tiden. Jag blir förbannad. Riktigt jävla förbannad.
  • Människor födda 1989. Det handlar så klart bara om ren avundsjuka, men för i helvete, varför måste alla 89or vara så jävla perfekta? Detta fenomen upptäckte jag när jag gick på gymnasiet. De var så äckligt bra på allt och snygga och allsmäktiga. Värst av allt var att de visste om det. De hade ingen som helst respekt för oss 88or, trots att vi var äldre.
  • Människor utan självinsikt. Man måste fan inse sina egna tillkortakommanden. Alla är inte bra på allt, så är det bara. Ställ dig för fan inte i tv och skäm ut dig för att du är totalt döv/blind/dum i huvudet och tror att du klarar något du verkligen inte kan (det finns rätt många reality serier här).
  • 99,99% av världens bloggar (och även den här). Dagens jävla outfit, fula ankmunsbilder, posande i speglar, hiss och diss, bloggbråk, blogg-"kändisar", provocerande idioter, pinsamma videor och låtar, ja, listan bara fortsätter. Jag är fullt medveten om att jag inte skriver en speciellt bra blogg (jag försöker inte tvinga någon att läsa den heller), men helvete vilka pinsamma människor det finns där ute. Jag mår illa. De får allt serverat på silverfat också. Vilken jävla värld va... Antalet bloggar jag läser kan man räkna på en hand.
  • Ordet "blogg". Det är bara ett så jävla fult ord. Jag hatar det mer för varje dag som går.
Mer kommer jag inte på idag. Otroligt nog. Jag skyller på huvudvärken.

No comments:

Post a Comment